ZASADY KORZYSTANIA
Z PLATFORMY MICROSOFT OFFICE 365
W ZESPOLE SZKÓŁ ZAWODOWYCH
IM. MARII SKŁODOWSKIEJ-CURIE
W PŁOCKU
§ 1
-
W szkole udostępnia się usługi pakietu Microsoft Office 365 Education (dalej Office 365) w wersji A1.
-
Nauczyciele i pracownicy szkoły otrzymują konta służbowe Office 365 na odrębnych zasadach.
-
Konta Office 365 mogą być tworzone za zgodą dyrektora nauczycielom i uczniom oraz:
-
kierownikom stowarzyszeń i innych organizacji/podmiotów działających w szkole lub na rzecz szkoły,
-
radzie rodziców oraz innym organizacjom i agendom działającym w zakresie zadań statutowych szkoły,
-
na potrzeby realizacji zadań, wydarzeń, przedsięwzięć.
-
-
Użytkownik konta w usłudze Office 365, który nie jest pracownikiem szkoły, z chwilą rozpoczęcia korzystania z niego zgadza się na gromadzenie, przetwarzanie oraz wykorzystywanie podanych informacji o sobie przez szkołę w celu świadczenia usługi poczty elektronicznej i usług platformy Office 365.
§ 2
-
Dostęp ucznia do konta Office 365 jest realizowany z wykorzystaniem adresu poczty elektronicznej w domenie szkola.elektrykplock.edu.pl
-
Konta uczniów są tworzone wg wzoru: <nazwisko>.<imię>@ szkola.elektrykplock.edu.pl
-
Konta pozostałych osób są tworzone wg wzoru:<imię>.<nazwisko>@ szkola.elektrykplock.edu.pl
-
Przy tworzeniu nazwy konta specyficzne dla języka polskiego litery zastępuje się ich odpowiednikami łacińskimi.
-
W przypadku, gdyby tworzona nazwa konta zgodnie z podanym wzorem już istniała w systemie przy tworzeniu kolejnej nazwy zostanie wykorzystane dodatkowo oznaczenie cyfrowe.
§ 3
-
Dostęp do konta jest chroniony hasłem.
-
Hasła startowe uczniom przekazuje wychowawca klasy.
-
Hasło startowe powinno zostać zmienione przy pierwszym logowaniu do konta.
-
Hasło powinno spełniać wymogi bezpieczeństwa wymagane przez Microsoft.
-
Z uwagi na bezpieczeństwo systemu Office 365 oraz danych użytkownika hasło musi być tajne, to znaczy znane wyłącznie użytkownikowi. W przypadku odtajnienia hasła należy niezwłocznie zmienić je na nowe.
-
W razie utraty możliwości logowania się do usług Office 365 należy bezzwłocznie powiadomić o tym szkolnego administratora Office 365.
-
Szkolny administrator Office 365 może umożliwić użytkownikom samodzielne odzyskiwanie hasła.
-
Szkolna administrator Office 365 może okresowo wymuszać zmianę hasła przez użytkowników.
-
Z konta może korzystać wyłącznie osoba, dla której konto zostało założone. Zabronione jest udostępnianie hasła dostępu do konta innym osobom.
-
Wychowawcy są zobowiązani do zapoznania uczniów z niniejszym regulaminem w usłudze Office 365.
§ 4
-
Dostęp dla ucznia przyznawany jest na okres nie dłuższy niż okres nauki w szkole.
-
Dostęp dla pozostałych osób jest przyznawany na czas pracy lub pełnienia funkcji w szkole.
-
Po zakończeniu ważności uprawnień dostępowych konta są zawieszane na 30 dni, a następnie trwale usuwane.
-
W związku z usunięciem konta możliwe jest:
-
usunięcie całej zawartości konta,
-
zarchiwizowanie zawartości konta na potrzeby szkoły, a następnie usunięcie konta,
-
przeniesienie zawartości konta na innego użytkownika.
-
§ 5
-
Dostęp do konta poczty elektronicznej jest możliwy za pomocą:
-
przeglądarki internetowej,
-
programów i aplikacji do obsługi poczty elektronicznej.
-
-
Adres strony internetowej z dostępem do poczty elektronicznej: http://outlook.office.com.
-
Dostęp do wszystkich usług Office 365 (w tym poczty) możliwy jest przez przeglądarkę pod adresem: http://office.com.
-
Korzystając z kont Office 365 na urządzeniach niebędących własnością szkoły, użytkownik ponosi odpowiedzialność za zabezpieczenie dostępu do konta i jego zawartości przez osoby nieuprawnione
§ 6
-
Konto w usłudze Office 365 może być wykorzystywane przez nauczycieli i uczniów między innymi w celu:
-
realizacji wymagań podstawy programowej kształcenia ogólnego z informatyki i innych przedmiotów,
-
realizacja projektów (klasowych, szkolnych lub międzyszkolnych) indywidualnych i grupowych,
-
zakładania kont i logowania w serwisach edukacyjnych,
-
korzystania z usług elektronicznych służących pogłębianiu wiedzy i umiejętności w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych,
-
komunikacji z innymi uczniami i nauczycielami szkoły
-
-
Użytkownik zobowiązuje się do wykorzystywania konta zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, normami społecznymi i obyczajowymi oraz zasadami netykiety, a w szczególności do:
-
działania w sposób nie naruszający praw innych użytkowników (takich jak prawo do ochrony prywatności i wizerunku),
-
nierozsyłania z konta niechcianej przez innych użytkowników korespondencji (spamu),
-
nieużywania konta usługi do nielegalnego udostępniania plików,
-
nieprzenoszenia na osoby trzecie prawa do korzystania z konta.
-
-
Niedozwolone jest wykorzystywanie konta w sposób godzący w dobre imię szkoły.
-
Użytkownik konta ma obowiązek przestrzegać niniejszy Regulamin i podporządkowywać się zaleceniom administratora.
-
Działania użytkownika niezgodne z postanowieniami Regulaminu lub naruszające przepisy prawa powszechnie obowiązującego spowodują konsekwencje przewidziane Statutem szkoły.
-
Użytkownik ma prawo korzystać w pełnym zakresie jego funkcjonalności pod warunkiem, że będzie to zgodne z obowiązującym prawem, normami społecznymi i obyczajowymi.
-
Użytkownik powinien stosować odpowiednie środki ostrożności zapobiegające wprowadzeniu wirusów lub innego złośliwego oprogramowania do systemu Office 365.
-
Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść, zawartość listów i wiadomości przesyłanych za pośrednictwem Office 365 oraz plików tworzonych, przechowywanych i udostępnianych za pośrednictwem platformy Office 365.
-
Użytkownik samodzielnie archiwizuje pocztę i inne dokumenty.
-
Szkoła nie ponosi odpowiedzialności za utraconą pocztę i dokumenty gromadzone w usługach Office 365.
§ 7
-
Szkoła ma prawo zablokowania konta w przypadkach jego wykorzystania w sposób niezgodny z niniejszymi zasadami.
-
Konto użytkownika może być odblokowane po usunięciu przyczyny jego zablokowania.
§ 8
-
Szczegółowy opis obsługi Office 365 przez użytkownika jest dostępny na stronie internetowej firmy Microsoft.
-
Szkoła zastrzega sobie prawo do zmiany funkcjonalności pakietu Office 365.
-
Szkoła zastrzega sobie prawo do włączania lub wyłączania usług dostępnych w Office 365. Usługi mogą również zostać włączone lub wyłączone przez Microsoft. W związku z tym szkoła nie ponosi żadnej odpowiedzialności z powodu niedostępności danej usługi.
-
Szkoła dołoży wszelkich starań w celu zapewnienia poprawnego działania Office 365 oraz udziela możliwej pomocy w problemach związanych z obsługą kont pocztowych.
-
Treść korespondencji wraz z załącznikami wysyłanej ze skrzynki pocztowej oraz dokumenty tworzone, przechowywane i udostępniane za pomocą Office 365 są udostępniane do wglądu dyrekcji Szkoły. Takie rozwiązanie umożliwi sprawdzanie postępów ucznia, dokumentowanie realizacji zadań jednostki, monitorowanie i koordynowanie współpracy nauczycieli z uczniami lub rodzicami z uwzględnieniem potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych uczniów.
-
Z uwagi na konieczność zapewnienia ochrony interesu i bezpieczeństwa szkoły zastrzega się prawo kontroli i wglądu we wszystkie działania związane z użytkowaniem przez nauczycieli i uczniów kont w usłudze Office 365. Sprawdzanie zawartości wiadomości oraz usług użytkowników kont następuje wyłącznie za zgodą dyrektora szkoły.
-
Szkoła ma prawo kontroli przestrzegania przez użytkownika zasad korzystania z usług Office 365.
-
Problemy techniczne związane z użytkowaniem konta powinny być zgłaszane szkolnemu administratorowi Office 365.
-
Próby wyłudzenia danych poprzez konto poczty elektronicznej lub nieuprawnionego dostępu do niego powinny być zgłaszane szkolnemu administratorowi Office 365.
-
Szkoła nie ponosi odpowiedzialności za:
-
utratę danych spowodowaną awarią sprzętu, systemu oraz innymi niezależnymi okolicznościami,
-
skutki udostępnienia przez użytkownika hasła dostępu do konta osobom trzecim,
-
przerwy w funkcjonowaniu systemu Office 365 z przyczyn technicznych związanych w szczególności z konserwacją lub wymianą sprzętu oraz z innych przyczyn niezależnych od szkoły,
-
sposób wykorzystywania konta pocztowego przez użytkownika oraz szkody, jakie poniósł w konsekwencji nieprawidłowego zapisu lub nieprawidłowego odczytu wiadomości,
-
szkody związane z użytkowaniem konta,
-
treści przesyłane w systemie poczty elektronicznej.
-
-
Szkoła zastrzega sobie prawo do awaryjnego wyłączenia systemu bez uprzedniego powiadomienia użytkownika o tym fakcie.
-
O poziomie uprawnień użytkownika Office 365 decyduje dyrektor szkoły.
-
Zaleca się szyfrowanie i zabezpieczanie hasłem dostępu do załączników zawierających dane osobowe lub inne informacje stanowiące informację prawnie chronioną.
§ 9
-
W celu usprawnienia wymiany informacji, mogą być tworzone grupy użytkowników (np. klasowe). Grupy zakłada, modyfikuje i usuwa wyłącznie dyrektor lub szkolny administrator Office 365.
-
Użytkownicy mogą prowadzić dyskusje przez pocztę elektroniczną i udostępniać dokumenty, kalendarze, strony oraz foldery innym członkom grupy.
-
Każda grupa powiązana jest z adresem poczty elektronicznej przypisanym do danej grupy.
-
Wiadomość wysłana na adres grupy zostaje automatyczne dostarczona do wszystkich użytkowników przypisanych do danej grupy.
-
Wykaz grup może być podawany do wiadomości użytkowników.
-
Na potrzeby udostępnienia jednej skrzynki poczty elektronicznej kilku osobom tworzone są „skrzynki pocztowe udostępnione”, które mogą być współużytkowane przez wiele osób.
§ 10
-
Wszystkie dane są przetwarzane zgodnie z przepisami ochrony danych osobowych w tym w szczególności przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych; Dz. U. UE. L. 2016.119.1) -„zwanej dalej: RODO" oraz ustawy z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz.1000 ze zm.).
-
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w ramach realizacji Usługi jest Zespół Szkół Zawodowych nr 2 im. Marii Skłodowskiej-Curie.
-
Odbiorcą danych dziecka jest firma Microsoft.
-
Dane powierzone w ramach utrzymania Usługi to nazwisko, imię oraz nazwa oddziału klasowego. Dane są przetwarzane w celu realizacji przez Szkołę usługi Office365 dla Edukacji - licencja A1. Usługa będzie wykorzystywana do kontaktu z Użytkownikami w celu przekazywania informacji związanych z działalnością statutową szkoły, szczególnie w okresie prowadzenia nauczania zdalnego.
-
W związku z przetwarzaniem Użytkownikowi przysługuje prawo:
-
dostępu do swoich danych osobowych,
-
do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, szczególnie po zakończeniu nauczania zdalnego
-
do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych - jeżeli dotyczy,
-
§ 11
-
Reklamacje, uwagi, komentarze oraz pytania dotyczące działania usługi można zgłaszać poprzez dziennik elektroniczny do dyrekcji szkoły
-
W przypadku reklamacji Szkoła zastrzega sobie prawo do odpowiedzi w terminie 14 dni roboczych od dnia jej wpłynięcia.
-
Kwestie sporne nieobjęte przepisami niniejszego Regulaminu rozstrzyga Dyrektor Szkoły lub osoba przez niego upoważniona.
-
W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulamin zastosowanie maja przepisy prawa powszechnie obowiązującego